سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را لباس زیرین و آرامش را بالاپوش خود قرار ده که این دو زیور نیکان اند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 , ساعت 5:17 عصر

رییس سازمان زندان‌ها: زندان‌ها یکی از مکان های مناسب برای مطالعه آسیب‌های اجتماعی است

رییس سازمان زندان‌ها گفت: برای مطالعه آسیب‌های اجتماعی نیازی به تحقیقات کتابی و میدانی و مردمی و شخصی نیست، بلکه زندانها بهترین مکان برای مطالعه کاربری در زمینه شناخت آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، غلامحسین اسماعیلی درهمایش ملی دوسالانه آسیب های اجتماعی در بیرجند گفت: بعد از پیروزی انقلاب سازمان‌زندان‌ها در حوزه مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، خدمات رسانی و امنیت تلاش بسیاری انجام داده است اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی هنوز عقب ماندگی داریم.

وی افزود: زندان آیینه است که فقط بدیها و تقاط تاریک جامعه را نشان می‌دهد و بیانگر ناهنجاری‌ها، آسیب‌ها و مشکلاتی است که ما در جامعه با آن روبرو هستیم.

اسماعیلی زندان را مکانی مناسب برای نشان‌دادن نوع آسیب‌ها و اولویت‌بندی برای مقابله با آنها عنوان کرد و ادامه‌داد: برای دیدن اینکه کدام آسیب در جامعه بیشتر باید زندان‌ها مراجعه کرد.

رییس سازمان زندان‌ها اظهارکرد: سازمان‌های حمایتی برای درمان بیماران تلاش بسیاری می‌کنند اما با درمان بیمار، بیماری از بین نمی رود.

اسماعیلی زندان‌ها را مکانی برای برنامه‌ریزی شناخت آسیب‌ها و بیماری‌‌های اجتماعی دانست و گفت: زمینه تاریخی برروز آسیب‌های اجتماعی همزمان با گسترش انقلاب صنعتی نمود پیدا کرده است، چراکه این انقلاب دامنه نیازمندیها، سطح توقعات و فزون طلبی افراد را افزایش داده است.

وی حرکت تک بعدی در عرصه اجتماعی و برآورده نشان تمامی خواسته‌های انسان را عوامل بروز آسیب‌ اجتماعی عنوان کرد و گفت: آفت دیگر در این زمینه این بود که برای درمان آسیب‌ اجتماعی از روش‌ها و متدهای انسانی غربی استفاده کردیم.

وی تجدید نظر در شیوه‌های درمان را بسیار مهم دانست و گفت: برای تشخیص آسیب‌های اجتماعی نباید از منشأ آن غافل شد.

رییس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: مطالعه ما در درون زندان‌ها بیانگر این است که بی توجهی و ضعف باورهای دینی مهم ترین عوامل ایجاد ناهنجاری‌های اجتماع است.

وی یادآور شد: از محقق و پژوهشگرانی که وابسته به مراکز معتبر باشند و تمایل به مطالعه و تحقیق در زندان‌ها را داشته باشند همکاری می‌کنیم.

وی خاطر شنان کرد: سوادآموزی، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانی‌ها از برنامه‌های همیشگی زندان است، اما رشد و ارتقاء باورهای دینی زندانی‌ها از محورهای فعالیت ما در زندان‌ها است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ