سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشی که بدان عمل نمی شود، مانند گنجی است که از آن خرج نمی شود . صاحبش در گردآوریش خود را به رنج می اندازد و به بهره اش نمی رسد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 , ساعت 5:21 عصر

آیت‌ا... مکارم شیرازی در پیامی به همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران، جامعه اسلامی باید در مقابل آسیب های اجتماعی مصون بماند

آیت ا... مکارم شیرازی گفت: جامعه اسلامی باید در مقابل آسیب های اجتماعی مصون بماند.

نخستین همایش ملی «دو سالانه آسیب‌های اجتماعی ایران» صبح روز چهارشنبه در سالن اجلاس سراسری نماز بیرجند با قرائت پیام آیت‌ا... العظمی مکارم‌شیرازی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی امام جمعه بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در پیام این مرجع تقلید آمده است: «آسیب‌های اجتماعی مقوله‌ای پیچیده و چند وجهی است که طلاق، مصرف مواد مخدر، همسرآزاری، کودک‌آزاری، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های فضای مجازی از جمله این آسیب‌هاست و سیاست‌گذاران عرصه اقتصاد و فرهنگ باید به آن توجه کنند.» وی با اشاره به نقش دین‌ در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ آورده است: «با استفاده از آموزه‌های دینی باید به‌گونه‌ای عمل شود که جامعه اسلامی دارای کمترین آسیب شود و در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون بماند. در غیر این صورت هیچ جامعه‌ای مصون نخواهد بود و این ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دو چندان می‌کند؛ ضرورتی که لازمه آن حرکت در مسیر اسلام و برگرفته از علوم انسانی و ایجاد مراکز مشاوره ‌و آشنایی مشاوران و کارشناسان با مبانی اسلامی و دینی است.» آیت ا... مکارم شیرازی در این پیام ابراز امیدواری کرده است که تلاش در ایجاد این همایش، آغازی به سمت اصلاح و حرکتی بومی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی باشد و با تلاش‌ کسانی‌که در این همایش شرکت کرده‌اند ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی خشکیده و به‌تدریج‌ به حداقل برسد ‌و در ادامه نیز از بین برود.

 

سرپرست کمیته امداد:فقر از مهم ترین آسیب‌های اجتماعی در کشورهاست

سرپرست کمیته امداد در این همایش با اشاره به این که باید برنامه‌هایی را برای کاهش آسیب‌ها ارائه کنیم، گفت: فقر از مهم ترین آسیب‌های اجتماعی در کشورهاست.به گزارش فارس، حسین انواری اظهار داشت: موضوع سلامت با بحث آسیب‌های اجتماعی دو موضوع رو در روی هم هستند و هر گاه جامعه‌ای سلامت باشد، آسیبی سراغ آن نمی‌آید. وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن آسیب اجتماعی وجود نداشته باشد، در زمینه‌های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی موفق عمل می‌کند. انواری اضافه کرد: باید اقداماتی را در حوزه کاهش آسیب‌ها براساس یافته‌های دینی عرضه کنیم چرا که با یافته‌های غربی نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم. سرپرست کمیته امداد افزود: چنانچه کرامت و عزت افراد جامعه حفظ شود، آسیبی به جامعه وارد نمی‌آید چرا که خواری و ذلت پیش‌زمینه به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی هستند. عضو شورای مرکزی کمیته امداد ادامه داد: فقر از مهم ترین آسیب‌های اجتماعی در جوامع است و چنان چه برطرف نشود مشکلاتی را برای افراد و جامعه به وجود می‌آورد.

 

سند ملی کنترل آسیب های اجتماعی تدوین شد

سرپرست سازمان بهزیستی نیز در این همایش گفت: سند ملی کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی تهیه و تدوین شده و اعتبارات لازم برای آن پیش بینی شده است.به گزارش ایرنا، احمد اسفندیاری افزود: این سند ملی بر اساس برنامه چهارم توسعه و شرایط و مشکلات جغرافیایی نقاط مختلف کشور، تدوین شده که در برخی از شهرها و استان ها، این سند در شورای برنامه ریزی استان ها به تصویب رسیده است. وی با بیان این که امروزه شاهد آسیب های جدید و نوپایی در زمینه های مختلف در کشور هستیم، ادامه داد: سند ملی کنترل آسیب های اجتماعی باید با توجه به مسائل و مشکلات نوظهور در کشور بازبینی و بازنگری شود.سرپرست سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این سازمان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با 22 سازمان دیگر همکاری دارد و این همکاری ها موجب زیر پوشش قرار گرفتن آسیب های اجتماعی بیشتری می شود.اسفندیاری اظهار داشت: سازمان بهزیستی با مشارکت همه دستگاه ها در پیشگیری، اطلاع رسانی، آگاه سازی و مداخله آسیب های اجتماعی، نقش موثری ایفا کرده است.وی گفت: بهره گیری از ظرفیت های غنی کشور، همکاری و هماهنگی با تمام دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی، تهیه بانک اطلاعاتی آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی برای جلب مشارکت های مردمی و مردم نهاد به منظور کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ