سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرت را با نیکویى بدو سرزنش کن ، و گزند وى را به بخشش بدو به وى بازگردان . [نهج البلاغه]
 
جمعه 90 اردیبهشت 2 , ساعت 3:29 عصر

بیماری آلزایمر یک اختلال پیشرونده مغزی است که باعث تخریب سلول‌های حیاتی مغز می‌شود.
بیماری آلزایمر، افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی در مواردی نیز در افراد جوان‌تر هم مشاهده شده است. باید به این نکته توجه داشت که بیماری آلزایمر بخشی از روند عادی پیری نیست. همچنین آلزایمر یک فراموشی ساده محسوب نمی‌شود.
این بیماری معمولا با تغییراتی در رفتار و حافظه شخص آغاز می‌شود و در نهایت بر روی کلیه توانایی فرد مثل درک کردن، یادآوری، تفکر، برقراری ارتباط و حتی انجام کار‌های ساده تاثیر می‌گذارد.
همچنین در بیماری آلزایمر، تغییرات متعددی در مغز بیمار رخ می‌دهد که باعث کوچک شدن مغز و نیز از بین رفتن سلول‌های مغزی می‌شود و به جای آنها، لکه‌های متعددی با اشکال خاصی به نام پلاک‌های پیری می‌نیشیند.
بر اساس این گزارش، علت اصلی بیماری آلزایمر ناشناخته است. با این وجود عواملی مانند سن و پیشینه خانوادگی را به آن بی‌ربط نمی‌دانند. این عوامل همیشه و صد درصد موجب بیماری نمی‌شوند ولی می‌توانند به آن مرتبط باشند.
اکثریت افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، بیشتر از 65 سال سن دارند و هر چه سن بیشتر باشد احتمال ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد. البته با این حال افرادی هستند که در سنین 40 یا 50 سالگی گرفتار آلزایمر شده‌اند.
همچنین افرادی که یکی از والدین،‌ برادر و یا خواهرشان مبتلا بوده‌اند، شانس بیشتری برای گرفتن این بیماری را دارند تا افرادی که هیچ گونه پیشینیه‌ای ندارند.

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ